le BTP peut parfois sauver des vies dans l'aérien !

Les nouvelles, les discussions, les Scoops ...
Répondre
flyrelax
Sur le Plan
Sur le Plan
Messages : 661
Enregistré le : samedi 01 sept. 2007 22:34
Localisation : Boulogne, Hauts de Seine
Contact :

le BTP peut parfois sauver des vies dans l'aérien !

Message par flyrelax »

on parle rarement des fameuses zones d'arrêt EMAS ( des carrés de béton friable positionnés en bout de piste) un brevet français de Zodiac homologué aux USA par la FAA

eh bien, cet apport bien particulier de l'industrie du beton à l'aéronautique :roll: vient de sauver, encore une fois, des vies

http://www.58wchs.com/includes/news_ite ... ction_id=7

http://www.avherald.com/h?article=42607d9d&opt=0

A PSA Airlines Canadair CRJ-200 on behalf of US Airways, registration N246PS performing flight JIA-2495/US-2495 from Charleston,WV to Charlotte,NC (USA) with 30 passengers and 3 crew, overran runway 23 after rejecting takeoff at high speed at 16:13L (21:13Z) and got to a stop in the EMAS (Engineered Material Arrestor System) past the end of runway 23. No injuries occured, the airplane received substantial damage and probably needs its landing gear replaced.

The airport had to be closed for about 5.5 hours until the airplane was removed from the arrestor bed.

The airport reported, that the airplane aborted the takeoff and came to a stop about 130 feet (40 meters) down the EMAS. The EMAS, which was installed in 2007, worked perfectly

Image
Répondre

Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum : Aucun utilisateur enregistré et 1 invité